Studenten op Brikspel in Brussel

Eerstejaars Pedagogie van het jonge kind verkennen Brussel met Big City Life

Big City Life is het stadsspel voor studenten Pedagogie het jonge kind en de Brusselse lerarenopleidingen. Een of twee dagen lang ontdekken ze de mooiste en interessantste plekjes van de hoofdstad aan de hand van allerlei opdrachten die ze uitvoeren.

Naar jaarlijkse gewoonte nemen de studenten Pedagogie van het Jonge Kind deel aan het stadsspel Big City Life. Daarin gaan ze op verkenning in onze bruisende hoofdstad, onder begeleiding van Lesgeven in Brussel (campagne van de VGC, uitgevoerd door Brik en Onderwijscentrum Brussel). Gewapend met een iPad en originele hashtags moeten de groepjes studenten een hele reeks opdrachten afwerken in verschillende regio’s van de stad. Zo moeten ze o.a. een vedette spotten, reportages maken, een perfecte Brusselse half en half serveren en nog veel meer.

Het doel van het stadsspel is om de studenten op een interactieve manier in contact te brengen met Brussel. Zo kan deze multiculturele hoofdstad een inspiratiebron zijn in hun verdere studies en latere, professionele carrière.