Een speeddate op school

Een speeddate op school

De studenten uit het derde jaar van onze bachelor verpleegkunde gingen deze week op speeddate. Er kwamen echter geen rozen of romantische gevoelens bij kijken. De studenten gingen op zoek naar een verdiepende stage in hun vierde jaar. Hun date was dus een zorginstelling.

Stage of zelfs job

De verdiepende stage in het vierde jaar is voor de studenten een erg belangrijke stage. Het is een stageplaats waar ze hun talenten kunnen inzetten en uitgroeien tot een professionele verpleegkundige. Daarnaast krijgen heel wat studenten een job aangeboden tijdens die laatste lange stageplaats. Daarom is de keuze voor deze stageplaats erg belangrijk.
Om de studenten kennis te leren maken met tal van boeiende zorgorganisaties in en rond Brussel organiseerde het Huis voor Gezondheid speeddates.
Meer dan 25 verschillende instellingen kwamen zich voorstellen. Elke student kon met een aantal potentiële stageplaatsen een kort gesprek voeren. Zo maakten ze kennis met enkele goede maar ook enkele minder goed gekende stageplekken. Midden maart mogen de studenten dan doorgeven in welke instelling ze in hun vierde jaar stage willen lopen.