Work it Wednesday

Duik in de opleiding Journalistiek

Onder de veelzeggende vlag ‘duik in de opleiding’ pakt de BA Journalistiek van de Brusselse Erasmushogeschool uit met Work it Wednesdays, een snelle en studentvriendelijke kennismaking met de opleiding, de campus en de journalistiek in het verlengde van de provinciale studie-informatiedagen (Sid-in’s).

“Met die Work it Wednesdays willen we vooral korter op de bal spelen”, zegt opleidingshoofd Patrick Pelgrims. “We behouden onze succesvolle openles- en infodagen, maar we willen vooral potentiële studenten die we op de Sid-in-beurzen ontmoeten de kans geven om ons sneller te leren kennen én zelf uit te testen of deze opleiding tegemoet komt aan hun verwachtingen.”

Het concept van zo’n Work it Wednesday is verrassend eenvoudig: tijdens drie korte workshops maken de deelnemers hands-on kennis met diverse aspecten van de hedendaagse journalistiek, zoals digital storytelling, smartphonejournalistiek op het eigen mobieltje of een (toch-niet-zo) old school presentatie van een tv-journaal. Tegelijk maken de jongeren kennis met hun toekomstige lesgevers en journalistieke uitvalsbasis: de campus in hartje Brussel, de radio- en tv-studio’s, de montagecellen, het redactielandschap.