Erasmushogeschool, Hotelmanagement, Hospitality day

De toekomstige hotelmanagers zijn goed gestart!

De spits is eraf. De eerste weken van het academiejaar zitten er op. Voor de eerstejaarsstudenten was het een spannende, onzekere start. Om die spanning zo snel mogelijk naar de achtergrond te laten verdwijnen, trokken we er op dag twee al op uit. Ons motto is niet voor niets ‘weg van de schoolbanken, met de voeten in de praktijk’.

We bezochten, verdeeld in groepen, een aantal Brusselse hotels zoals NH Bloom, Hilton Grand Place, The Hotel & Pentahotel. Studenten kregen in elk van deze hotels uitleg over de structuur, werking, … en konden tijdens de rondleiding een kijkje nemen in bijvoorbeeld de presidentiële suite of lounges die normaal enkel toegankelijk zijn voor geprivilegieerde clubleden.

Naast een kennismaking met het werkveld was het natuurlijk ook de bedoeling om elkaar, de mensen met wie ze komende drie jaar zullen doorbrengen, beter te leren kennen. Met behulp van de Hop On Hop Off bus doorkruisten ze in teams heel Brussel. Het doel? Als eerste team de vragen en opdrachten oplossen die ze via een app op hun smartphone voorgeschoteld kregen.

Ook de tweede- en derdejaars kenden een vlotte start. Al werden zij direct geconfronteerd met een belangrijke opdracht: de ideale stageplaats vinden voor semester 2. Welk hotel/bedrijf kies ik? In welke functie wil ik werken? Verkies ik een binnen- of buitenlandse stageplaats? Om hen te helpen bij al die vragen organiseerden de stagecoördinators een hospitality day. Dit event vond plaats in het Radisson Blu Astridhotel in Antwerpen. Meer dan 50 bedrijven/hotels kwamen zich voorstellen aan de studenten.

Goed voorbereid, met cv en motivatiebrief in de hand maakten de studenten kennis met een brede waaier van bedrijven en hotels. Velen gingen enthousiast het gesprek aan, wat hen naast een mogelijke stageplaats ook gewoon een leerrijke ervaring opleverde.

Inschrijven voor deze opleiding?

Schrijf je in

Erasmushogeschool, Hotelmanagement