10 jaar Werktraject

10 jaar Werktraject

Net voor de zomer vierden we het tienjarig bestaan van ons werktraject Voedings- & Dieetkunde. Al tien jaar kunnen studenten die de opleiding willen combineren met een job of gezinsleven aan EhB terecht voor een opleiding met één vaste lesdag.

Stijgende lijn

Het werktraject werd tien jaar geleden opgestart nadat we in de opleiding vele vragen kregen van wat oudere studenten die toch nog aan de opleiding wilden starten. Vaak was het kunst- en vliegwerk voor hen om gezinsleven, werk en studie te gaan combineren. We organiseerden de opleiding zo dat er slechts één verplichte lesdag was en werkten met syntheselessen voor heel wat vakken. Een schot in de roos want tot op dit academiejaar zit het aantal studenten in ons werktraject in stijgende lijn.

Diverse studenten

Binnen de opleiding zien we een heel verscheiden groep. Studenten met een master bewegingswetenschappen, studenten met een master farmaceutische wetenschappen op zak, maar ook architecten, sociaal werkers, communicatiewetenschappers,… Maar ook de leeftijd van de studenten is enorm verschillend. Een aantal studenten start meteen na het voltooien van een andere studie. Anderen komen wat later aan de start. Zo was de oudste studente al meer dan zestig jaar. Daarnaast studeerden er de laatste tien jaar ook heel wat topsporters in het werktraject. Voor hen de ideale formule om een druk trainingsschema te combineren met een studie.

Veel consultaties

Tijdens de viering van het 10-jarig bestaan, was er de kans om wat bij te praten. De studenten dragen de opleiding een warm hart toe. Velen van hen zijn ondertussen werkzaam in de brede voedingssector. De grootste groep voert consultaties uit, al dan niet in combinatie met een andere job. Andere studenten geven dan weer les over voeding in middelbare scholen of in het hoger onderwijs. Nog andere studenten kwamen terecht bij Sodexho en Nutricia. Daarnaast is er nog een hele groep studenten die als klinisch diëtisten aan de slag zijn.

Na de succesvolle editie van deze viering, staat er al meteen een nieuw alumni event op het programma, kruis dus 11/09/2024 al maar aan in je agenda.
Foto’s van de avond zelf zijn hier te bekijken.

Net voor de zomer vierden we het tienjarig bestaan van ons werktraject Voedings- en dieetkunde. Al tien jaar kunnen studenten die de opleiding willen combineren met een job of gezinsleven aan EhB terecht voor een opleiding met één vaste lesdag. Stijgende lijn Het werktraject werd tien jaar geleden opgestart nadat we in de opleiding vele vragen kregen van wat oudere studenten die toch nog aan de opleiding wilden starten. Vaak was het kunst- en vliegwerk voor hen om gezinsleven, werk en studie te gaan combine