Duaal leren

Onderzoek naar duaal leren aan Erasmushogeschool Brussel

Hoe past duaal leren binnen onderwijsvernieuwing

In het kader van onderwijsvernieuwing onderzoeken we de mogelijkheden van duaal leren. Dat doen we aan Erasmushogeschool enerzijds met de ontwikkeling van een eigen visie op duaal leren en anderzijds middels onderzoek in een aantal concrete proeftuinen.

Visieontwikkeling duaal leren EhB

Binnen de Erasmushogeschool Brussel willen we kwaliteitsvol én duurzaam onderwijs aanbieden aan onze studenten. Vanuit deze visie vinden we het belangrijk om innovatieve praktijken te onderzoeken en te bekijken hoe deze het leerproces van onze studenten kunnen optimaliseren. Dit brengt ons naadloos bij duaal leren. Onderzoek heeft al aangetoond dat duale trajecten positieve effecten hebben en daarom willen we ons ook engageren om het ESF-project Nexus te gebruiken om de visieontwikkeling rond duaal leren binnen EhB te sturen. Binnenkort zal je hier alles kunnen vinden over het het proces van visieontwikkeling rond duaal leren verloopt.

Nexus

Project Nexus is een onderzoek van Erasmushogeschool Brussel en focust zich op het ontwerpen van duaal leertrajecten voor de opleiding Multimedia & Creatieve Technologie. Op termijn zullen de resultaten van het onderzoek worden meegenomen in het ontwikkelen van een hogeschool brede visie rond duaal leren.

Symposium

Op 3 juni 2022 organiseren we een symposium omtrent duaal leren. Tijdens deze halve dag willen we mensen uit het werkveld en onderwijs bijeen brengen om ervaringen en kennis rond duaal leren te delen.

Meer over duaal leren

Duaal leren glossary

Duaal leren is een onderwijsvorm waarbij de student een deel van de leerdoelen behaalt op de werkvloer. De gebruikte termen krijgen hier verduidelijking.

Nexus

Project Nexus wordt geleid door verschillende onderzoeksvragen. Lees daar hier meer over.

Symposium

Op 3 juni 2022 organiseren we een symposium rond duaal leren.

Leer meer over allerlei verschillende aspecten van duaal leren en Nexus.
Wordt regelmatig geupdate met nieuwe onderwerpen.