Van studie veranderen

Studeer je al in het hoger onderwijs, maar is je studie niet helemaal wat je ervan verwacht? Je kan zowel van opleiding veranderen binnen je huidige hogeschool of universiteit, als je huidige studie stopzetten.

Vrijstellingen

Weet je al welke opleiding je wil aanvatten bij EhB? Dan kan je meteen contact opnemen met je trajectbegeleider. Zo kom je snel te weten of je in aanmerking komt voor vrijstellingen.

Leerkrediet

Is het de tweede keer dat je van opleiding wil veranderen? Check dan zeker of je nog voldoende leerkrediet hebt. Graduaatsopleidingen werken niet met leerkrediet.

Starten in februari

Wil je van opleiding veranderen tijdens het academiejaar? Dat kan! Heel wat van onze opleidingen hebben ook een startmoment in februari. Zo verlies je geen volledig academiejaar. Onze trajectbegeleiders stellen een programma op maat voor je samen. Dit houdt in dat je een groot deel, maar niet alle vakken van het tweede semester volgt. Voor bepaalde vakken heb je immers al wat voorkennis nodig. Als je al een credit behaald hebt in het eerste semester, bijvoorbeeld aan een andere instelling, kan die eventueel wel gebruikt worden om een vrijstelling toe te kennen.

4 redenen om te starten aan EhB

1. Sta met één been in de praktijk vanaf je eerste dag

Onze opleidingen zijn niet voor niets 'professioneel'. We halen de praktijk niet alleen naar de klas, we gaan er ook naar toe. Elke opleiding integreert hands-on ervaringen en zorgt ervoor dat je de nodige werkplekervaring opdoet.  Samen met je studiegenoten ontdek je een nieuwe wereld.

2. Studeer bij getalenteerde en geëngageerde docenten

Uiteraard kiezen wij voor uitmuntende docenten die de juiste praktijkervaring en kennis meebrengen. Tegelijk letten we erop dat zij met jou begaan zijn, dat zij openstaan voor je vragen en je begeleiden op een traject dat op jou afgestemd is. We willen dat je je thuis voelt.

3. Schakel onze excellente begeleiders in waar ook maar nodig

Iedere student is anders en soms vraagt dat maatwerk, zeker als je al een andere studie-ervaring achter de rug hebt. Onze studenten- en trajectbegeleiders volgen je op als je nood hebt aan een aangepast programma. Wat voor jou de beste formule is daar gaan we samen naar op zoek.

4. Studeer in de enige studentenstad die écht iets aan je studie toevoegt

Brussel, ach, Brussel. Zij die er studeren weten het: geen stad boeiender dan onze hoofdstad. Niet alleen om je te amuseren, maar ook als verrijking van je studie is Brussel onovertroffen. Al onze opleidingen zorgen ervoor dat je straks tijdens een jobinterview kunt zeggen: Brussel heeft mijn diploma diepgang gegeven.