TUSSEN BOS(huis) en TUIN

GC De Wouwer
Toegangsprijs
Gratis

Natuurpunt Turnhoutse Kempen, kern Ravels heeft het initiatief genomen om een tentoonstelling te organiseren rond – al zeggen we het zelf – een origineel thema, namelijk: het ontwerpen van een tuin rond Het Boshuis van Ravels.

Wij zijn fier op dit Bezoekerscentrum dat toegang geeft tot de Gewestbossen van Ravels, het natuurreservaat Het Kijkverdriet en het evoluerende agrarische landschap er omheen.

Maar wij denken dat Het Boshuis meer potentieel heeft en wij willen dit aangeven aan de hand van deze tentoonstelling met een aantal tuinontwerpen, met verfrissende ideeën, die gemaakt en bedacht zijn door studenten van de Erasmushogeschool Brussel, afdeling Landschaparchitectuur.

Deze tentoonstelling die wij TUSSEN BOS(huis) en TUIN hebben gedoopt loopt van vrijdag 13 tot en met dinsdag 31 maart 2020 in het GC De Wouwer, Kloosterstraat, 4 te Ravels.

Bij deze wensen wij u uit te nodigen op de vernissage op donderdagavond 12 maart 2020, om 20.00 uur in het GC De Wouwer.

Tijdens deze vernissage zullen de ontwerpen geduid worden door Geert Meysmans, docent/praktijklector op de Erasmushogeschool.  Terwijl we het dan toch over tuinen hebben zal Paul Verschueren een toelichting geven over het onlangs opgestarte project “Mijn Tuinlab”.  Paul Verschueren is de trekker van dit project.
“Mijn Tuinlab” is een gezamenlijk project van het Kenniscentrum Tuin+(van de Erasmushogeschool), de KU Leuven en Natuurpunt.  “Mijn Tuinlab” stelt wetenschappelijke vragen tot in de achtertuin, het wil het op wetenschappelijke wijze onderzoeken van onze tuinen aanmoedigen en “Mijn Tuinlab” zoekt betrokkenheid en gedragsverandering bij tuineigenaars.

Na deze korte uiteenzettingen kan u napraten op de door ons aangeboden receptie.

Wij hopen u van harte welkom te mogen heten op deze vernissage met unieke tentoonstelling die u zeker zal inspireren, daar zijn wij van overtuigd.

Namens Natuurpunt Turnhoutse Kempen,
Kern Ravels