Studiedag: Op avontuur in de natuur

volwassene met kind in natuur
Studiedag
Data
,
tot
Toegangsprijs
€10, studenten kinderzorg betalen €5.

De ‘100 talen van kinderen’ vormen de rode draad, jouw verwondering is de enige vereiste om deel te nemen aan deze studiedag.

De natuur biedt inspiratie in overvloed en zet aan tot creatief en zintuiglijk onderzoek. Op vrijdag 3 mei (van 9u tot 16u) worden geïnteresseerden door studenten van de opleiding Pedagogie van het jonge kind, meegenomen op avontuur. De studenten verdiepten zich gedurende het semester in de natuur en willen deze ervaringen graag delen met jullie, begeleiders en leerkrachten van (jonge) kinderen van 0 tot 6 jaar.

• Experimenteren met stem en natuurgeluiden
  • Bewegen vanuit natuurelementen
  • Stop motion met materiaal uit de natuur
  • Creëren met natuur

De studiedag wil het beleven van de natuur centraal stellen zowel voor de begeleider/leerkracht zelf, als voor de doelgroep waarmee hij/zij werkt.

Om het ontdekken van de natuur toegankelijk te maken voor alle doelgroepen, zal rond de opdrachten gebrainstormd worden, ook in functie van hele jonge kinderen.

Wil je meer info over het initiatief, mail dan naar sofie.van.ackeleyen@ehb.be

Prijs

€10, studenten kinderzorg betalen €5.
Betaling graag ter plaatse.

Erasmushogeschool Brussel en het Laarbeekbos – Laarbeeklaan 121 -1090 Jette

Makkelijke kledij en schoeisel voor buiten (regenjas?) zijn aangewezen.

We vragen ook om een picknick te voorzien.

Schrijf je hier in!