Toerisme- & Recreatiemanagement uitstap Wallonië

Toerisme- & Recreatiemanagement ontdekt op tweedaagse enkele toeristische highlights in Wallonië.

Toerisme- & Recreatiemanagement ontdekt op tweedaagse de parels in Wallonië.

Na enkele dagen gekenmerkt door vrieskou en sneeuw, vertrokken de tweedejaars Toerisme- en Recreatiemanagement op 5 maart onder een stralende blauwe hemel de taalgrens over, op tweedaagse in Wallonië. Deze uitstap stond in het kader van het vak Toerisme in België, waar je inzicht krijgt in de werking en de structuur van het toerisme in België. Door dit vak leer je ook wat het belangrijkste toeristisch-recreatieve aanbod in België is. En hoe ervaar je dit nu beter, dan zelf op uitstap te gaan?

De Leeuw van Waterloo, indrukwekkende ruïnes en bowling maakten dag 1 geslaagd.

Een bezoek aan de Leeuw van Waterloo, eigenlijk gelegen op grondgebied van Eigenbrakel, stond als eerste op het programma. De 226 treden bleken ‘a piece of cake’ te zijn voor onze sportieve studenten… Na de beklimming en een bezoek aan het in 2015 geheel vernieuwde interactieve Memorial 1815, was de volgende halte de abdijruïne van Villers-la-Ville. In dit feeërieke decor dompelden de gidsen ons onder in de wereld van de cisterciënzermonniken en lekenbroeders. Via het Hellend vlak van Ronquières werd de weg verder gezet richting Mons, om vervolgens de dag af te sluiten met een gezellig diner en een bowling met gans de groep.

Toerisme- & Recreatiemanagement uitstap
Toerisme en Recreatiemanagement tweedaagse

Citytrippen in Mons, een culturele hoofdstad.

De nacht in de jeugdherberg van Mons was kort, maar er kon meteen een frisse neus opgehaald worden tijdens een fikse stadswandeling met gids doorheen het centrum van de stad. Deze tour stond volledig in het teken van ‘Mons, Culturele Hoofdstad van Europa 2015’. Dit evenement zorgde voor een toeristische heropleving van de stad, en de dynamiek die gecreëerd werd door dit project laat zich nog steeds voelen in de provinciehoofdstad. Na een lunch in de schaduw van de Grote Markt werd vertrokken naar Bois-du-Luc, één van de oudste steenkoolmijnen van België en samen met 3 andere mijnsites in Wallonië sinds 2012 op de UNESCO-werelderfgoedlijst. De tweedaagse werd afgerond met een stop bij de indrukwekkende scheepslift van Strépy-Thieu en het Centrumkanaal met zijn vier – eveneens door UNESCO erkende – hydraulische liften.

Toerisme studeren
Bachelor Toerisme

De praktijk staat centraal.

Zo zie je maar, Toerisme- & recreatiemanagement studeren is een belevenis en de praktijk staat centraal. Daarom maak je tijdens je opleiding ook regelmatig uitstappen en bezoek je zowel attracties, bestemmingen als toeristische bedrijven.

De bachelor Toerisme & Recreatiemanagement aan EhB is internationale opleiding die uit de praktijk, projectmatig en talentgericht is. Een verkort traject volgen kan ook. Kom zeker eens langs op een infodag of schrijf je in voor de openlesdag.