NTR Podcast-prijs

Studentes Radio Pauline Augustyn en Tinneke van Ransbeeck zijn de winnaars van de NTR Podcastprijs 2022

Wat zijn we trots! RITCS-studentes Radio-studenten Pauline Augustyn en Tinneke van Ransbeeck zijn de winnaars van de NTR Podcastprijs 2022. Hun podcasts zijn beloond met respectievelijk de eerste en de tweede prijs. In een spannende finale moesten ze het opnemen tegen acht andere genomineerde jonge podcastmakers uit Nederland en België.

Pauline Augustyn maakte met Le village des fous een gedramatiseerde documentaire over een onverklaarbare gekkenplaag in een Frans dorpje in 1951. ‘Gedurfd en tof,’ noemde de jury deze inzending in haar juryrapport. ‘De semi-fictieve vorm is intrigerend, de acteurs zijn overtuigend en het geluidsontwerp mooi en gelaagd.’ Met veel enthousiasme kende de jury Pauline de eerste prijs toe. 'Le village des fous' is de bachelorproef van Pauline, die deze maand afstudeerde aan het RITCS School of Arts met haar masterproef 'Une utopie, un mensonge'.

De tweede prijs ging naar kersvers masterstudente Tinneke van Ransbeeck voor haar documentaire Stormjager, over drie Nederlanders die op onweer en tornado’s jagen. Volgens de jury ‘een inzending met veel lucht en humor, kleurrijke figuren en een poëtische vertelwijze.’

Lees verder op ntr.nl of op de pagina's van RITCS.

Foto (c) NTR.