tussen nu en morgen

Pas in première, nu al op canvas

In samenwerking met de Koning Boudewijnstichting en Stichting Alzheimer werkten RITCS-studenten aan 'Tussen Nu & Morgen' een aangrijpende kortfilm over dementie. Dinsdag 18 september ging de film nog in avant-première in CINEMA GALERIES maar nu zaterdag (22/09) kan je hem om 22u25 al bekijken op canvas!

'Over de mens achter de ziekte'

'Tussen Nu & Morgen' schetst een portret van Freek en Layla, twee jonge twintigers die net zijn afgestudeerd. Voor ze hun volwassen leven aanvatten hebben ze honger naar avontuur en vrijheid. Ze beslissen al liftend weg te gaan en worden opgepikt door Sien, een vrolijke vrouw van zestig op weg naar haar huis in Frankrijk. Volgens regisseur Eric Kerkhoven focust de kortfilm vooral op de mens achter de ziekte. "Dementie vormt een hele uitdaging voor onze huidige maatschappij, momenteel is het nog altijd niet te genezen en de veroudering van de bevolking neemt toe. Heel wat mensen raken er in de loop van hun leven wel op een bepaalde manier mee geconfronteerd, maar desondanks bestaan er heel wat misvattingen over de aandoening en gaat er een zeer negatieve connotatie mee gepaard. De kortfilm 'Tussen Nu en Morgen' plaatst dementie in een ander daglicht", aldus regisseur Eric Kerkhoven in een artikel op RITCS ONLINE.

Kijk op canvas

Benieuwd naar de kortfilm van deze RITCS-studenten? Kijk nu zaterdag om 22u25 op canvas naar 'Tussen Nu & Morgen'.