Nieuwjaarsconcert 2018

Nieuwjaarsconcert verrassend en geslaagd

We kregen een gevarieerd programma voorgeschoteld door de studenten van het Koninklijk Conservatorium Brussel. Voor het traditionele nieuwjaarsconcert, onder leiding van dirigent Yves Segers, en uitgevoerd door het Harmonie-orkest,  werden werken gekozen van Marcel Poot, Carl Heinrich Hübler, Johan de Meij en Oscar Navarro.

De vier solisten die het Concerto for Four Horns uitvoerden, allen nog student aan het conservatorium, gaven het beste van zichzelf. Bijzonder was ook symfonie van de Meij, waarin de componist de wereld van Lord of the Rings oproept lang voordat er sprake was van de films. Een kans om je eigen fantasie aan het werk te zetten bij het verhaal van Tolkien.

Het Nieuwjaarsconcert wordt aangeboden aan het personeel, de studenten en de relaties van de hogeschool. Namens hen bedanken we onze collega's en studenten van het conservatorium voor de prachtige avond die ze ons hebben bezorgd.