Voor de vierde keer organiseerde de dienst Kwaliteitszorg samen met de personeelsdienst van EhB een grote medewerkersbevraging. Met de ontvangen input wil de hogeschool gericht acties opzetten om van EhB een nog betere werkplek te maken. De gemiddelde participatie van 75%, waarbij de centrale diensten uitblonken met een deelname van 97%!
De EhB'ers waren enthousiast over het leiderschap, het werkklimaat, de onthaal-, leer- en ontplooiingskansen en de meer algemene aspecten van hun job, zoals inhoud, uitdagingen, autonomie en work-life balance. Werkpunten zijn de interne communicatie, de betrokkenheid bij het beleid en de look & feel van de werkomgeving. Redenen genoeg om hier dieper op in te gaan en dankzij een ideeënbox en diverse focusgroepen werd in mei alvast binnen de centrale diensten gestart met brede gesprekken om de werkpunten aan te pakken.
De thema's van de focusgroepen die werden opgestart, zijn:
- Interne & externe samenwerking
- Werkomgeving en aandacht voor duurzaamheid
- Interne communicatie en transparantie beslissingen
- Ontplooiing (internationale mobiliteit, nieuwe uitdagingen in de job, uitwerken van nieuwe ideeën)
- Betrokkenheid bij beleid