Workshop VR

IT-coördinatoren ontdekken de mogelijkheden op EhB

Op dinsdag 16 mei vond het IT-coördinatoren netwerkevent plaats op campus Kaai. Dit jaar stond in het teken van security & 360 lab, met workshops over AI, ethical hacking en VR.

We spraken met Bart van VISO Brakel en Wim van Sint-Laurensschool Zelzate over hun ervaringen van de dag.

Welke workshop heeft je het meest verrast?

Wim: Ethical Hacking heeft mij het meest verrast. Ik had er weinig achtergrondkennis over, maar de uitleg was verrassend eenvoudig en ik kon het goed oppikken.

Bart: De VR-workshop was erg interessant. Vooral omdat we de kans kregen om verschillende types uit te proberen, iets wat normaal niet zo vaak mogelijk is.

Wim: En we konden zelfs een spelletje spelen (lacht).

Omschrijf de workshops in 3 woorden:
  • Leerrijk
  • Overdonderd door het materiaal! De uitgebreide uitrusting hier mag echt gezien worden.
  • Laagdrempelig
Is er iets dat je gaat meenemen naar je klas?

Vooral de tips van Ethical Hacking komen goed van pas in mijn lesmodules. De online tools ga ik zeker integreren!

Final thoughts

Ik kom zeker nog eens terug met mijn klas! De workshops zijn een ideale en leuke manier om mijn leerlingen kennis te laten maken met specifieke IT-onderdelen.

Sfeerfoto IT-coördinatoren ontdekken de mogelijkheden op EhB 01
Sfeerfoto IT-coördinatoren ontdekken de mogelijkheden op EhB 02