difference day

Herbekijk geslaagde Difference Day 2021

Difference Day 2021 op 2 en 3 mei is weer achter de rug en er waren heel wat beklijvende momenten, interviews en speeches van journalisten die de humanistische waarden van onze partnerinstellingen uitdroegen.

De opnames van het event staan nu online. De samenwerking VUB-EhB was ook deze editie zeer sterk. Men kan deze dankzij de opnames van de hele middag op 2/5 en avond op 3/5 opnieuw en opnieuw herbekijken en herbeleven.

Binnenkort brengen onze studenten Journalistiek uitgebreid verslag uit op erasmix.be, maar we brengen alvast een een deelevent in het hoofdprogramma onder de aandacht, nl. de Students Speakers’ Corner, een onderdeel dat werd geïntroduceerd vanuit de Universitaire Associatie Brussel.

Luister nog eens naar de respect afdwingende en passievolle speeches van de deelnemende studentes. Allen waren ze aan hun vuurdoop toe voor wat betreft publiek spreken. Ter voorbereiding van de opname van hun bijdrage kregen alle deelneemsters een gesmaakte MA Class en ook dito coaching sessies van prof. Gustaaf Cornelis en dhr. Peter Van Rompaey.

Graag geven we een speciale vermelding aan de vier EhB-studentes Nikita, Margot, Aurélie en Fauve die deze uitdaging met bravoure volbrachten!

Het resultaat is zeer mooi en werd verdeeld over drie blokken:

• De speeches van Joanna, Nikita Goossens (BA Journalistiek EhB), Jolien en Indiana vinden jullie vanaf 1u19.
  • Deze van Margaux, Margot De Clercq (BA Journalistiek EhB), Fien, Lula en Pilar vanaf 2u20.
  • Tenslotte deze van Aurélie Spinette (BA Toerisme- en Recreatiemanagement EhB), Paulien, Siham, Fauve Deldimme (BA Journalistiek EhB), Seyma en Ella vanaf 3u22.

Deze opnames kunnen inhoudelijk trouwens gebruikt worden in lessen en tevens interessant zijn voor de verdere uitstraling van EhB en voor de rekrutering.