stagiair in hotel

EhB reikt de hand uit naar hotelsector in moeilijkheden

De hotelsector dacht te herleven na de ingrijpende coronapandemie, maar heeft het nog steeds moeilijk, en nu komt er de energiecrisis bovenop. Om uit het dal te komen is er nood aan goed opgeleide medewerkers, maar die blijken niet breed voorhanden. Vandaar dat er een intensieve samenwerking is met onze professionele bachelor Hotelmanagement en de graduaatsopleiding Logies-, Restaurant- & Cateringmanagement. Niet minder dan 55 horeca-bedrijven uit binnen- en buitenland nemen deel aan de Hospitality Partnership Day om stagiairs en personeel te rekruteren.

Hospitality Partnership Day brengt partijen samen

De Hospitality Partnership Day, traditioneel georganiseerd door de bacheloropleiding Hotelmanagement, gaat door op 24 september in het hotel Nhow Brussels Bloom. De hospitality bedrijven uit binnen- en buitenland zullen studenten charmeren om voor hen te komen werken. Het betreft grote hotelketens zoals NH Hotels, Accor, Radisson, Hilton, Marriott, Van der Valk, Pandox, Prem Hospitality, Thon Hotels, Martin’s Hotels en IHG maar ook boetiekhotels zoals Hotel Juliana, Relais & Chateaux, Historic Hotels of abdijhotels en Hazegras. Uit Amsterdam komt o.a. het bekende Grand Hotel Krasnapolsky, uit Barcelona het Hotel Arts en de Groupe Elegance Hotels verlaten even hun Ile de Ré in Frankrijk. Naast al deze hotels tekenen heel wat andere horecabedrijven present zoals Topbrands, Sergio Herman Group en Autogrill.

Martijn Zoutewelle van ontvangend Hotel Nhow Brussels Bloom is hoopvol over de samenwerking:

"Helaas is de horeca een van de zwaarst getroffen sectoren door de twee opeenvolgende crisissen, met een enorm tekort aan arbeidskrachten tot gevolg. Net als de meeste van onze concurrenten zijn wij actief op zoek naar goed opgeleide werknemers. Samenwerking met hotelscholen van alle niveaus is belangrijk om jonge en veelbelovende werknemers aan te trekken. Het is onze plicht als speler in de sector om beroepen te creëren en de kwaliteiten van onze arbeidskrachten te helpen verbeteren."

De deelnemende bedrijven delen hun vacatures om onze studenten nu al aan te moedigen om weekend- of studentenjobs in de hospitality-sector te vervullen. Zo kunnen ze de aangeleerde kennis in ‘real life’ situaties toetsen en heel wat specifieke beroepservaring opdoen. Hun motivatie en passie wordt zo versterkt en de erkenning door de professionals zal hen ook stimuleren en doen groeien in hun studie. Naast de bachelor- en graduaatsstudenten, worden ook de secundaire scholen met een hotelopleiding uitgenodigd.

Ook Brussels Hotel Association is partner van het grootschalige event en dringt aan op een nauwere en duurzame samenwerking.

Praktisch

Hospitality Partnership Day, zaterdag 24 september 2022 van 9:30u tot 12:30u in Hotel Nhow Brussels Bloom, Koningsstraat 250, 1210 Brussel.