Walking dinner

Een culinaire reis door Europa

Zoals elk jaar organiseren de eerstejaars van de bacheloropleiding Hotelmanagement een walking dinner. Dit jaar stond het evenement in het teken van "Culinaire Europese ontdekkingen".

Walking dinner 2024

Een smaakvolle traditie

In het eerste jaar van de opleiding Hotelmanagement wordt theorie meteen omgezet in praktijk via diverse projecten, waarvan het walking dinner een hoogtepunt is. Tijdens dit evenement nodigen de studenten docenten, familieleden en een vakjury uit om hun culinaire creaties te proeven. Het project richt zich op de aspecten food en beverage van de opleiding, waarbij studenten leren welke alcoholische en non-alcoholische dranken het beste bij verschillende gerechten passen. Dé uitgelezen gelegenheid om de opgedane kennis in een realistische setting toe te passen en te perfectioneren.

Het walking dinner dat gisteren door onze eerstejaarsstudenten werd georganiseerd, was een groot succes. De jury was bijzonder onder de indruk van de professionaliteit waarmee onze studenten dit event hebben opgezet. Ze prezen niet alleen de organisatie, maar ook de enthousiasme, mondigheid en gastvrijheid van de studenten. Dit evenement toont duidelijk aan hoe snel onze studenten leren en groeien in hun rol binnen de hotelmanagementsector. Ik ben ongelooflijk trots op wat ze hebben bereikt.

Sarah De Ridder
Opleidingshoofd Hotelmanagement

Reizen zonder je koffers te pakken

Dit jaar konden gasten op één avond reizen door Polen, Portugal, Griekenland, Zweden, Ierland en Oostenrijk. Van voorgerecht tot nagerecht, elke gang bood een nieuwe gelegenheid om verrukkelijke hapjes en bijpassende drankjes te ontdekken. Elk gerecht was zorgvuldig samengesteld om de authentieke smaken van het desbetreffende land te weerspiegelen, waardoor bezoekers niet alleen hun smaakpapillen konden verwennen, maar ook een stukje van de Europese cultuur konden ervaren.

Dit walking dinner was niet alleen een test van de culinaire vaardigheden van de studenten, maar ook een leuke manier om te laten zien wat ze allemaal geleerd hebben. Het evenement was een groot succes en gaf een voorproefje van hoe de toekomstige hospitality managers hun passie en creativiteit inzetten om iedereen de ultieme ervaring te bezorgen!

Benieuwd naar enkele recensies?