foto Ann Brusseel

Ann Brusseel wordt de nieuwe algemeen directeur Erasmushogeschool Brussel

Op 14 juni 2018 heeft de Raad van Toezicht Ann Brusseel aangesteld als nieuw algemeen directeur van de Erasmushogeschool Brussel.

Ann Brusseel kwam als de meest geschikte kandidaat naar voren na een uitgebreide selectieprocedure. Op 1 september zal zij haar taken opnemen na het vertrek van Luc Van de Velde, de huidige algemeen directeur die dan met pensioen vertrekt.

De 42-jarige Ann Brusseel is vandaag Vlaams Volksvertegenwoordiger  en deelstaatsenator (Open VLD) en in die hoedanigheid ook lid van de Commissie Onderwijs. Zij is actief betrokken in dossiers zoals het lerarenloopbaandebat, het niveaudecreet deeltijds kunstonderwijs, cultuureducatie, STEM-beleid, immersieonderwijs en het decreet graduaats- en lerarenopleiding. Zij is ook lid van de universiteitsraad van VUB.