Resultaten alumnibevraging EhB 2017

Alumni van EhB zijn tevreden over hun opleiding

Tevredenheid alom. Dat blijkt uit de alumnibevraging, afgenomen in november 2017, bij de afgestudeerden van de laatste vier jaar van alle opleidingen van EhB. Maar liefst 40% van de alumni vulden de bevraging in. Eén alumnus won er zelfs een I-pad mee.

Het merendeel van onze alumni is aan het werk of heeft reeds gewerkt sinds afstuderen (80%).

Veel alumni beginnen na afstuderen niet meteen te werken, maar vatten nog een andere opleiding aan (35%). De meeste alumni studeren verder aan de VUB (22% van de alumni die verder studeert). Een EhB-diploma vormt dus een goede opstap voor een voortgezette opleiding aan een universiteit. 11% van de alumni die verder studeert, doet dit aan EhB zelf,  hetgeen de tevredenheid van alumni over EhB weerspiegelt.

Verder studeren blijkt trouwens ook niet nodig te zijn om snel aan de slag te kunnen. Maar liefst 89% van onze alumni die niet verder studeert vindt een job binnen de 6 maanden na afstuderen.

Over het algemeen verloopt de overstap van studie naar werk vlot.

82% van onze alumni vindt werk binnen de 6 maanden na afstuderen. Alumni werken veelal op het niveau van hun diploma en de taakinvulling ligt voor de meesten ook in het verlengde van de gevolgde opleiding aan EhB. Studeren aan EhB blijkt dus een goede voorbereiding op het professionele leven te zijn.

Alumni van EhB zijn tevreden tot zeer tevreden met de gevolgde opleiding (93%) aan EhB.

Het merendeel zou terug voor dezelfde opleiding en ook terug voor EhB kiezen. Naast gedreven docenten, een goede sfeer, een persoonlijke begeleiding en de praktijkgerichtheid van onze opleidingen, erkent ook de meerderheid van de alumni (78%) de meerwaarde van Brussel.

Voor meer informatie over de alumnibevraging, kan je terecht bij kwaliteitszorg@ehb.be

Lees meer blogs over kwaliteitszorg aan EhB onder deze link.

Infographic resultaten alumnibevraging EhB 2017