Michiel ontvangt iPad uit handen van Frank Struys

Michiel wint iPad dankzij deelname aan onze alumni-enquête

Deelnemen aan een alumni-enquête is niet alleen nuttig voor EhB, maar kan ook de alumnus zelf iets opleveren… Dit jaar hebben we immers een iPad verloot onder de deelnemers, en Michiel Vansteelant, oud-student van het RITCS was de gelukkige.

Uit de 1261 deelnemers die hun e-mailadres hadden achtergelaten bij het invullen van de alumnibevraging, werd de naam van Michiel door de bekende onschuldige hand getrokken. Voor deze gelegenheid zakte hij nog eens af naar zijn oude habitat van het RITCS café waar Frank Struys, het vakhoofd Geluid, hem de prijs overhandigde.  Met plezier bleef hij nog een praatje slaan en vertelde ons over zijn jaren na afstuderen.

Michiel over Brussel

Brussel is een fantastische stad, ik zou het iedereen aanraden om hier te studeren. Het maakt niet uit wat je wil doen, als je wil gaan studeren is Brussel dé stad.

Michiel werkt nu voor Duvall in Merelbeke waar hij vertalingscomputers opzet en de installatie hiervan verzorgt. Dit doet hij voor zowel kleine vergaderingen als evenementen met een paar duizend aanwezigen, zodat iedereen de gesprekken kan volgen in de eigen taal.

Afkomstig uit Roeselare, wist hij al vroeg dat hij iets anders wou dan zijn vrienden die in Gent zouden gaan studeren. Zo kwam hij in Brussel terecht. Met veel plezier blikt hij terug naar zijn tijd op het RITCS en zijn studies in Brussel. Michiel voelt nog steeds een sterke band met het RITCS en met Brussel dat zijn hart gestolen heeft. Hij is de EhB dankbaar voor de persoonlijke invulling die hij kon geven aan zijn opleiding en de maatschappijkritische blijk die hij heeft meegekregen. De stap naar Brussel heeft hem gestimuleerd om verder te kijken dan de eigen omgeving.

Het vinden van een vaste job die in lijn van zijn studies lag, heeft bij Michiel even geduurd. Dit is volgens hem eigen aan de aard van de opleiding. Ook heeft hij na afstuderen een tijdje van het leven genoten vooraleer werk te beginnen zoeken.

De huidige baan van Michiel is zeer interessant en biedt het hem de mogelijkheid om in aanraking te komen met andere sectoren waar je anders misschien geen contact mee zou hebben. We wensen Michiel veel succes in zijn verdere carrière. Wie weet, misschien strikt hij nog zijn droomjob: in alle rust een onbewoond eiland bewonen, ver van de ratrace van het jachtige leven.

Ben je ook benieuwd naar de resultaten van de alumni-bevraging? Hou dan zeker de EhBlog in de gaten, want binnenkort verschijnt een artikel over de resultaten.