Bij Multimedia- en communicatietechnologie ligt de focus op de creatie van interactieve multimedia-producten. Daarbij wordt met de meest innovatieve technologieën geëxperimenteerd: motion capture, Augmented Reality (AR), artificial intelligence, Internet of Things, ...
Na 3 jaar worden ze uitgedaagd om hun kennis en expertise te gebruiken voor hun eindwerk. Axel Iradukunda was 1 van die studenten. Na een geanimeerde discussie met zijn nicht, wilde hij een betere manier vinden om AR in te zetten voor cosmetica.
Daarvoor ging hij al snel richting ontwerptafel samen met ICI Paris XL en Be Creative Make up. Het idee om een snapchatfilter te maken die verschillende cosmeticaproducten op je gezicht tovert werd al snel realiteit. En dat dankzij de uitgebreide mogelijkheden van onder meer Augmented Reality en SnapChat Studio.
Praktijk is een belangrijk onderdeel van de opleiding en niet alleen via het eindwerk. Elk semester worden er in kleine teams multimedia-toepassingen ontwikkeld. Van concept tot realisatie, in opdracht van een echte klant en onder begeleiding van specialisten uit de bedrijfswereld.
Meer info over het eindwerk van Axel Iradukunda kan je terugvinden op zijn website.
Ook van start gaan met AR en nog veel meer toepassingen?
Op 2 mei 2025 betraden studenten van de Erasmushogeschool Brussel (EhB) en de Vrije Universiteit Brussel (VUB) het podium in Bozar voor de jaarlijkse Students’ Speakers Corner, een initiatief in het kader van Difference Day – de viering van de Internationale Dag van de Persvrijheid.
Op woensdagavond 30 april vierde de opleiding Idea & Innovation Management (IIM) haar tiende verjaardag met een spetterende reünie in het RITCS Café. Onder het inspirerende thema Nature Tech kwamen alumni, studenten, (oud-)docenten en werkveldpartners samen voor een avond die perfect in balans was: inhoudelijk sterk én feestelijk onvergetelijk.
Op 20 maart bezochten de studenten lager onderwijs van de tweetalige lerarenopleiding de basisschool Les Magnolias in Laeken. De Tweetalige Lerarenopleiding is een gezamenlijk project van de Erasmushogeschool Brussel en Haute École Francisco Ferrer.