CHanGE foto

3 studenten naar Oeganda, India en Cuba voor project gendergelijkheid

Ook dit jaar vertrekken in het kader van CHanGE (Campaign for sexual Health and Gender Equality) opnieuw 3 EhB-studenten naar verre plaatsen. Dit project van UCOS wil verhalen van activistes en organisaties die overal ter wereld vechten voor meer gendergelijkheid en voor seksuele en reproductieve rechten breder verspreiden.

Het gaat om Hassan die Idea & Innovation Management studeert, Loula, student Audiovisuele Kunsten en Florence uit Journalistiek.

Hassan vertrekt samen met 3 teamleden naar Cuba waar hij zal samenwerken met CENESEX, een overheidsinstelling die bevoegd is voor seksuele educatie.

Loula vertrekt enkele dagen later met haar team naar Kampala in Oeganda. Zij werken samen met onze partnerorganisatie UYAHF (Uganda Youth and Adolescent Health Forum).

Florence verblijft in augustus in Vijayawada in India. Samen met haar teamgenoten is ze te gast bij Arthik Samata Mandal, een humanistische ontwikkelingsorganisatie.

Geïnteresseerden kunnen de teams volgen via instagram www.instagram.com/ucos.be

Meer info over het project en de teams vind je op de website van UCOS.

Foto (c) Ucos, het India-team.