Op verkenning het bos tijdens de vakkenstage

3 dagen in de outdoor classroom

Van 18 tot en met 20 april gingen de tweedejaarsstudenten van Lager Onderwijs op vakkenstage WO naar De Kluis in Sint-Joris-Weert.

Tijdens deze driedaagse organiseerden de studenten allerlei activiteiten voor elkaar met het oog op outdoor classroom activiteiten. Een oriëntatieloop met kaart en kompas, een natuurbelevingsles voor leerlingen van de eerste graad, het herkennen van bladeren en waterdieren met behulp van determineertabellen, een techniekles rond het maken en de werking van een katapult, een stadsspel in Leuven waar cultuurhistorische elementen de revue passeerden, een uitstap naar het Radiohuis, … kwamen tijdens deze drie dagen aan bod. Een boeiende driedaagse met het oog op de bosklassen die in veel scholen georganiseerd worden.

Ontdek alles over onze gewone en minder gewone lessen in de opleiding Lager Onderwijs op onze infodagen