Workshops voor studenten

Heb je nog vragen over één van deze activiteiten? Stuur dan een mailtje naar mentaalwelzijn@ehb.be.

Infosessies

Dit zijn korte infomomenten van ongeveer 1 uur die gegeven worden door STUVO medewerkers. Bekijk welke thema's jou interesseren en wanneer ze op jouw campus (of één in de buurt) gegeven worden. Lukt het niet om aanwezig te zijn? Via deze Canvas-cursus kan je dezelfde thema's bekijken via online modules.

Klik op het thema naar keuze voor meer info:

Groepstrainingen

Dit zijn interactieve groepstrainingen waarbij je je inschrijft voor het volledige pakket van 3 (of 5) sessies. Zij worden in de vooravond gegeven en begeleid door externe psychotherapeuten. Het aantal deelnemers per groep is beperkt dus wees er snel bij!

Klik op het thema naar keuze voor meer info:

Twijfel je nog? Je kan deze online zelftest doen om een inschatting te krijgen van de ernst vergeleken met andere studenten. Je krijgt je resultaat zoals hier te zien voor drie factoren: faalangst, onzekerheid en uitstelgedrag.

Workshops

Dit zijn éénmalige interactieve workshops die gegeven worden door STUVO medewerkers.

Heb je zelf een thema of een organisatie die je graag aan bod zou zien komen voor een workshop of een lezing? Laat het weten via mentaalwelzijn@ehb.be en wij helpen het mee organiseren.

Andere thema's

Zit je met iets anders waardoor je niet goed in je vel zit en wil je dat graag aanpakken? Hieronder een greep uit een aantal topics met info en hulp te vinden op Moodspace:

motivatie zelfverwonding seksuele voorkeur
piekeren eetstoornis suïcidegedachten
angsten slaapproblemen verslaving

En misschien vind je dit nog wel interessant?

• Yoga en andere sportlessen via Stuvo EhB Sportmix
  • Gratis online Mindfulness sessies op maandagavond via Mindfulness Centre
  • Cursussen over slaap, stress, depressie of verslaving in Muntpunt
  • Groepstrainingen bij VUB BRUCC (omgaan met ADHD/Surfen op je emoties/...)