Professionele communicatieproducten en -diensten binnen handbereik.
Doel van het Servicebook
- Kwaliteitsvolle producten afleveren die bovendien conform onze huisstijl zijn (EhB, RITCS en/of KCB).
Hoe werkt het precies?
- Check de intranetpagina om het aanbod en de mogelijkheden te overlopen. Vul vervolgens onderstaand formulier in.
- De productiebegeleiding gebeurt door Sandra van Maurik van CAS Communicatiebureau. Zij is degene die het mailaccount servicebookmarcom@ehb.be leest en vervolgens de juiste personen aan het werk zet.
- Een aantal diensten komen rechtstreeks bij de betrokken collega's van MarCom terecht. Je hoeft hier niets voor de te doen, dat gaat automatisch met onderstaand formulier.
Afspraken
- Onze service betreft enkel DTP (opmaak in huisstijl EhB, RITCS en KCB) & productiebegeleiding van de artikelen uit het servicebook.
- De opmaak kan pas starten na indienen van een volledig afgewerkte tekst (in Word).
- Als extern bureau kan Sandra geen Sharepointlinks uit Worddocumenten overnemen: lever daarnaast een aparte PDF met links aan. Geef de links altijd als voluit geschreven url-adres mee: https://
- Afbeeldingen (jpeg, png, indien voor drukwerk graag formaat 100% en resolutie 360 dpi) en tabellen (in Word) en grafieken (als PDF) worden apart als bijlage aangeleverd. Geplakt in het Word-document kan wel als voorbeeld, maar dan verliezen fotos' enz. hun scherpte voor druk.
- Een digitale pdf (met links) en een pdf voor drukwerk/print (zonder links) is niet hetzelfde product. Vermeld dus waarvoor het dient.
- Er wordt niet verder gewerkt op zelfgemaakte Indesignbestanden, Canva-ontwerpen enz. Deze kunnen wel als voorbeeld dienen.
- Het eerste ontwerpvoorstel dat je ontvangt bevat bewust afbeeldingen in lage downloadresolutie.
- Een flyer en poster (…) over hetzelfde initiatief? Correcties op alle aparte dragers aangeven met sticky notes.
- In het eerste ontwerpvoorstel staat de inhoudstafel nog niet op punt, die wordt op het einde aangepast wanneer alle tekst en foto's juist staan.
- De opleveringstermijn start pas vanaf dat je de bestanden indient (geen reservaties).
Opstart
- Bespreek eerst met je MarComanker of het servicebook de juiste werkwijze is. Misschien kan hij/zij je al snel op weg helpen via de ontwerptool Canva.
- Bepaal de doelgroep: toekomstige studenten, zij-instroom, leerkrachten, ouders (...), vallen onder de noemer werving. Bezorg je tekst dan éérst aan je MarComanker voor de eindredactie.
- De eerste twee correctierondes worden door MarCom betaald. Vanaf de derde correctieronde kan het dat er kosten worden aangerekend (à €66,55/uur (o.v.)) en/of dat de datum van oplevering vertraging oploopt. Andere productiekosten zijn uiteraard ook voor de opdrachtgever.
Na indiening
- Indien er voor jou (extra) externe kosten zijn, ontvang je een offerte met de kostprijs.
- Zorg ervoor dat een bestelbon wordt opgemaakt (=doorsturen naar financieel anker).
- Check de afspraken hierboven met betrekking tot de correcties.
- Na jouw 'goed voor druk' gaat de bestelling in productie.
- Controleer de levering zodat de betaling kan uitgevoerd worden.
Ik ben er klaar voor (en mijn teksten en afbeeldingen ook).
Na 3 dagen geen reactie? Stuur een reminder naar servicebookmarcom@ehb.be, wegens technische problemen kan het zijn dat de aanvraag niet is doorgekomen.