The Belgian Pride schittert ook online

Voor Burak Biçer en Roan Buysse, studenten Multimedia en Communicatietechnologie (Multec) aan de Erasmushogeschool Brussel, is geen uitdaging te groot. Ze wisten dan ook maar al te goed waaraan ze begonnen toen ze aan The Belgian Pride voorstelden om hun nieuwe website te maken.

The Belgian Pride is de drijvende kracht achter de jaarlijkse reeks evenementen te Brussel in het teken van gelijkheid en zichtbaarheid voor de LGBT+-community met een feestelijk, politiek en cultureel karakter en met als hoogtepunt de parade die dit jaar op zaterdag 19 mei georganiseerd wordt.

Multec, of Multimedia en Communicatietechnologie, is een driejarige hogeschoolopleiding aan de Erasmushogeschool Brussel waar studenten interactieve multimedia-producten creëren zoals mobile apps, websites en installaties. Ze leren innoveren met creatieve technologieën, van Augmented Reality tot Internet of Things.

Burak Biçer en Roan Buysse zitten in hun laatste jaar. In kader van hun bachelorproef maken ze ondermeer de nieuwe website van The Belgian Pride.