Hulp bij het online inschrijven

Ja, ik ben er klaar voor, ik schrijf me volledig online in!

Kies hiervoor als:

• Je zeker bent van je keuze
  • Je over een diploma secundair onderwijs beschikt en voldoet aan de toelatingsvoorwaarden. Voor bepaalde opleidingen dien je documenten op te laden, bv. de Instaptoets lerarenopleiding.
  • Je je identiteitskaart (en eventueel een e-ID reader) bij de hand hebt.
  • Zeg je ja op alle punten? Op naar onze online inschrijvingspagina!

We verwerken intern je inschrijving vanaf 26 juni 2023 en bezorgen je dan je account, praktische info over de startdag, de rekening en andere belangrijke papieren. Hou vanaf juli je mailbox dus zeker in de gaten om de definitieve inschrijving te ontvangen of eventueel voor bijkomende vragen.

Hulp nodig? Stuur een mailtje naar admissions@ehb.be, we nemen dan contact met je op. Of bel ons: 02 523 37 37.

Ja, ik schrijf me online in, maar zal mijn inschrijving later afwerken.

Kies hiervoor als:

• Je nog niet zeker van je keuze bent
  • Je je gegevens (nog) niet volledig kan invullen
  • Je niet alle documenten hebt kunnen opladen, maar dit op een later tijdstip zelf in orde wil brengen.

Je kan op elk moment je inschrijving verder afwerken. Surf naar de inschrijvingspagina en kies voor ‘registratie wijzigen’. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en vervolledig je inschrijving.

Nog wat tips bij je online inschrijving.

• Gebruik je privé mailadres om je account aan te maken en in het veld bij persoonsgegevens (en dus niet je school- of werkadres, want dit kan wijzigen of stopgezet worden).
  • Scannen van je documenten kan je ook doen door het document te fotograferen.
  • Gebruik deze settings bij het inscannen van je documenten:
    • Scan naar pdf
      • zwart-wit
      • 300 dpi
      • Best met OCR toegepast
    • Scan naar image
      • Zwart-wit
      • 300 dpi
      • JPEG / PNG formaat
  • Om je inschrijving te kunnen afronden moet je door de 7 stappen gaan om je gegevens te vervolledigen. Pas nadien wordt de knop ‘studieprogramma vastleggen’ geactiveerd.
  • Je kan inschrijven op een laptop maar ook mobiel (tablet, smartphone)

Is het nodig dat ik persoonlijk langskom?

Kies hiervoor als:

• Je niet beschikt over een diploma secundair onderwijs of niet voldoet aan de toelatingsvoorwaarden
  • Je werken en studeren combineert of vrijstellingen wil aanvragen
  • Je faciliteiten of een statuut wil aanvragen
  • Je op een andere manier vastzit met de online registratie

Onze medewerkers beantwoorden al je vragen en geven je de nodige informatie mee. Indien mogelijk, zal je inschrijving ook ter plaatse in orde worden gebracht.

Lees hieronder verder.

Ik kom dus persoonlijk langs, wat moet ik zeker meebrengen?

Als nieuwe EhB-student breng je volgende zaken mee:

• Identiteitskaart
  • Diploma: je brengt dit voor de zekerheid best mee. Behaalde je je diploma vóór 2000 of buiten de Vlaamse gemeenschap, bij de Examencommissie van de Vlaamse gemeenschap of via een Centrum voor volwassenenonderwijs , dien je dit verplicht mee te brengen.  Andere diploma’s vinden wij terug in de LED-databank van de Vlaamse overheid, maar hier kan enige vertraging op zitten.
  • Voldoe je niet aan de taalvoorwaarden? Bekijk hier welke taalattesten je moet meenemen.
  • Bewijs van deelname starttoets (enkel voor lerarenopleidingen)
  • Attest werkstudent (enkel voor werktrajecten). Download hiervoor de Verklaring op eer, vul ze in, onderteken en breng ze mee.

De studentensecretariaten zijn dicht tussen 9 juli en 15 augustus 2023, ervoor en erna verwelkomen we je graag tijdens de kantooruren. Uiteraard met respect voor de coronamaatregelen. Check vooraf de campus van je opleiding op deze pagina

Kan ik me inschrijven tijdens de infodagen?

We vragen je om je inschrijving zoveel mogelijk online af te ronden. Maar natuurlijk zullen er tijdens de infodagen PC's ter beschikking zijn om dit op de campus te doen. Het studentensecretariaat kan dan ook op eventuele vragen antwoorden. Op zaterdag 24 juni, of tijdens de infodagen in september '23 ben je zeer welkom! Je kan je natuurlijk ook gewoon van thuis uit online inschrijven.

Wat ontvang ik na mijn definitieve inschrijving?

Bij je definitieve inschrijving ontvang je het volgende:

• Info over de start van het academiejaar
  • Inloggegevens voor het digitale loket (iBaMaFlex) en je studenten-e-mailadres. Op iBaMaFlex kan je vervolgens volgende documenten vinden:
    • Je contract met de hogeschool. Dit moet je digitaal ondertekenen
    • Inschrijvingsbewijs
    • Overschrijvingsformulieren

Ik wil graag meer hulp om me (online) in te schrijven.

Je hebt je ingeschreven met onze online inschrijvingstool en hebt daar gekozen om persoonlijk langs te komen? Of je wil hulp bij je online inschrijving? Onze medewerkers van het inschrijfteam helpen je dan graag verder om je inschrijving te verwerken en eventuele vragen te beantwoorden. Je kan altijd een mail sturen naar het studentensecretariaat van je campus en wij bieden je verdere ondersteuning

Kan ik de hele zomer bij jullie terecht?

Tussen 9 juli en 15 augustus 2023 zijn de studentensecretariaten gesloten. Je mails of telefoontjes zullen pas daarna beantwoord worden. Digitaal inschrijven gaat uiteraard wel. Na 15 augustus staan we weer volledig tot je dienst! De zomeropeningsuren in detail lees je op deze pagina.

De lessen starten op 19 september 2022. Enkele opleidingen organiseren de week voordien al kennismakingsdagen. Dat verneem je na je inschrijving.