FAQ Ik wil me inschrijven

Ik wil me voor het eerst inschrijven aan EhB. Hoe ga ik te werk?

Alle studenten die zich voor het eerst inschrijven aan EhB moeten eerst de webregistratie doorlopen.
Nadat je de webregistratie hebt doorlopen ontvang je een e-mail waarin je de nodige informatie krijgt over de volgende stappen in je inschrijvingsproces (welke documenten moet je meebrengen? En waar moet je naartoe om je in te schrijven?). Het studentensecretariaat zal dan nagaan of je voldoet aan de toelatingsvoorwaarden en of je vrijstellingen wenst aan te vragen.

Ik neem deel aan het Erasmus-uitwisselingsprogramma. Hoe wordt mijn inschrijvingsprogramma gewijzigd?

Na aankomst in het buitenland heb je één maand de tijd om na te gaan of je je learning agreement kan volgen, zoals dat werd goedgekeurd door de opleiding voor je vertrek. Als dit omwille van praktische redenen (twee vakken die overlappen) of inhoudelijke redenen (de inhoud van het vak kom niet overeen met wat verwacht was) niet zo is, dan heb je één maand de tijd om de learning agreement aan te passen in overleg met de opleidingsantenne of departementaal coördinator internationalisering.

Je vakken aan EhB worden dan verwijderd en vervangen door de buitenlandse vakken. Je zal daarna een nieuw contract opleidingsprogramma ontvangen in je e-postbus dat je elektronisch moet ondertekenen.