Webinar: Samenleven in diversiteit

,
tot
Waar?
online, de link wordt voordien gemaild
Reservatie
inschrijven voor 26/3 (12u) verplicht met het formulier op deze pagina.

Vanaf volgend academiejaar kunnen alle EhB-studenten voor het eerst kiezen voor een nieuw, opleidingsoverschrijdend keuzevak: ‘Samenleven in diversiteit' (3sp). Op 29 maart organiseren we een webinar om de inhoud en opzet van dit keuzevak uit te leggen.

Tijdens de webinar gaan enkele van onze studentenvertegenwoordigers in gesprek met Leni Franken, Safa Göregen, Patrick Loobuyc en Arzu Yentür over zin en onzin van interculturele dialoog. Studenten kunnen met het formulier hieronder bovendien vooraf een vraag stellen over alles wat met samenleven in diversiteit te maken heeft.

Je kan je tot 26 maart (12u) inschrijven via het formulier hieronder.

Schrijf je in

Statusbericht

Dit formulier is nog niet open voor inzendingen, kom op een later moment nog eens terug.

Nieuw keuzevak in 2021-2022!

Ben je ook bezorgd hoe dat nu verder moet in onze superdiverse maatschappij? Er zijn zoveel verschillende overtuigingen, zoveel verschillende opinies. Soms botsen de meningen hard en drijven ze mensen uit elkaar.

Precies daarom starten we volgend academiejaar met dit nieuwe keuzevak. ‘Samenleven in diversiteit: levensbeschouwelijke, filosofische en ethische perspectieven’ is een opleidingsonderdeel van drie studiepunten, waarin onder de leiding van de docenten, Leni Franken en Safa Göregen, gediscussieerd zal worden over allerlei hot topics zoals: Zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting? Hebben dieren ook rechten? Mag ik me kleden zoals ik wil? Kunnen religie en wetenschap worden verzoend?

Geen hoogdravend getheoretiseer, maar hands-on oefeningen: respect, openheid en de wil tot verbinding met respect voor ieders cultuur en overtuiging. De cursus loopt de eerste maal in het eerste semester van het academiejaar 2021-2022.