Voorleesweek @ EhB

campus Bloemenhof
Toegangsprijs
gratis

Over lezen bestaat nog vaak het beeld dat dat alleen moet gebeuren, liefst in een donker hoekje. Aan EhB denken we daar een beetje anders over. Tijdens de Voorleesweek (21-25 november) wakkeren we graag het leesvuur weer aan met tal van (voor)leesactiviteiten.

Euh? Kunnen wij zelf niet lezen?

Ja, uiteraard kunnen jullie dat. Maar is voorgelezen worden niet nóg veel leuker en makkelijker? Luisteren naar iemand die voorleest werkt ontspannend, inspirerend en verbindend. Bovendien kan voorlezen bijna altijd en overal. Dat laatste bewijzen wij graag tijdens deze voorleesweek.

Liftlezers, kooilezers...

Je zult er deze week niet naast kunnen kijken: lectoren die voorlezen uit hun lievelingsboek, opleidingshoofden die zich ontpoppen tot meester-verhalenvertellers, onthaalmedewerkers die je trakteren op een vleugje poëzie. Tijdens de voorleesweek bevolken liftlezers, kooilezers en restolezers onze campus. Geniet van hun woorden en laat je inspireren.

En studentlezers?

Heb je zelf ook zin om voor te lezen? Gewoon doen! Breng een boek mee (in het Nederlands of in een andere taal), installeer je op een gezellig plekje op de campus en begin eraan. Binnen de kortste keren hangen je medestudenten (én je lectoren) aan je lippen.