SOS studiekeuze: live infosessie

19:00
tot
20:00

Het academiejaar mag dan al wel begonnen zijn, dat betekent niet dat je geen vragen of twijfels meer hebt over je studiekeuze. Misschien ben je zelfs nog op zoek naar de opleiding die het best aansluit bij je talenten. Om jouw studievragen te kunnen beantwoorden, organiseren we maandagavond 30 september een infosessie via Facebook Live. Je kan rechtstreeks vragen stellen aan onze experts.

Om het overzichtelijk te houden hebben we dit onderverdeeld in vijf sessies:

Sessie 1: Studeren van A(vondschool) tot Z(onder diploma)

>> 19.00 uur - 19.10 uur

Elke student moet gelijke kansen krijgen tot deelname aan het onderwijs, ook mensen met een bijzonder statuut. Begeleiding is een essentieel onderdeel van studeren aan de Erasmushogeschool. Onze studenten- en trajectbegeleiders zijn er om iedereen bij te staan. In deze sessie willen we een antwoord geven op alle vragen omtrent specifieke studiesituaties.

Sessie 2:  Ik weet het (nog altijd) niet (meer)

>> 19.12 uur - 19.22 uur

De lessen zijn dan wel begonnen, je hebt nog steeds de tijd om je in te schrijven. Zit je nog met twijfels over je studiekeuze? Of heb je misschien al spijt van de opleiding die je hebt gekozen? We helpen je graag verder.

Sessie 3: Combineer werk en studeren

>> 19.24 uur - 19.34 uur

Voor heel wat opleidingen is er een traject uitgewerkt dat de combinatie werk en studie mogelijk maakt. In deze sessie geven we meer duiding bij een traject op jouw maat.

Sessie 4: Alles over leraar worden

>> 19.36 uur - 19.46 uur

Er is de afgelopen maanden heel wat geschreven over leerkrachten. Het onderwijs snakt naar nieuwe leraren die met passie hun kennis willen doorgeven. Dankzij onze nieuwe opleidingen kan je op een flexibele manier leraar worden. Twijfel je nog of je leraar wilt worden? Volg dan zeker deze sessie.

Sessie 5: Waarom je kiest voor Brussel en EhB

>> 19.48 uur - 19.58 uur

Wij zijn overtuigd van de meerwaarde die Brussel te bieden heeft. Maar misschien zit jij wel nog met wat vragen over studeren in onze hoofdstad en onze hogeschool? Aarzel dan zeker niet om ze te stellen.

Volg deze sessie live op maandag 30 september

Je kan live het gesprek volgen en je vragen stellen via onze Facebookpagina. Als je onze pagina volgt, krijg je een melding eens we van start gaan. Tot dan!