Hotelmanagement, walkingdinner

Walkingdinner georganiseerd door de eerstejaarsstudenten Hotelmanagement

Afgelopen week was het zover, de jaarlijkse hoogmis van de eerstejaarsstudenten Hotelmanagement: de organisatie van een walkingdinner voor 240 vrienden en familieleden.

Studenten werkten hiervoor samen in kleine groepjes. De lectoren deelden de groepjes in zodat bijvoorbeeld de mensen met kookervaring gelijk verdeeld waren. Vervolgens organiseerden de studenten het hele evenement van a tot z: sponsors zoeken, hapjes verzinnen, dranken kiezen, boekhouding bijhouden, creatieve stands opstellen, …

Het thema dit jaar was: ‘de keuken van het Midden-Oosten’. De studenten namen de bezoekers op sleeptouw voor een culinaire ontdekkingstocht doorheen acht landen: Jordanië, Libanon, Egypte, Turkije, Pakistan, Iran, Syrië en Irak.

Elke groep had een budget van 500 euro om zes verschillende gerechtjes te maken: twee voorgerechtjes, twee hoofdgerechtjes en twee dessertjes, telkens voor 75 personen.

Vervolgens kwam een jury de inspanningen van de studenten beoordelen. Daar waren koks en wijnkenners bij maar bijvoorbeeld ook mensen die de boekhouding, hygiëne en creativiteit van de stands controleerden.

De walkingdinner van de eerstejaarsstudenten is een jaarlijkse opdracht die telkens heel goed wordt onthaald. Sommige studenten worden hier vrienden voor het leven. Natuurlijk loopt niet altijd alles even vlot maar ze moeten leren om in alle situaties professioneel samen te werken: dat wordt in een hoteljob ook van hen verwacht.

Hotelmanagement, walkingdinner