energiemaatregelen

Respecteer de Drie V's en spaar energie uit

Ook wij zullen een aantal stappen moeten ondernemen om de energiefactuur niet te hoog te laten oplopen. We rekenen daarvoor op ieders medewerking.

Wat betekent dat?

1. Overdag wordt de verwarming voortaan op  19°C max afgesteld. Hierdoor verlagen we ons gasverbruik aanzienlijk.
  2. We sluiten een aantal campussen tijdens de lesvrije weken, zoals nu tijdens de herfstvakantie. We zorgen er wel voor dat er altijd werk- en studieplaatsen zijn op bepaalde campussen

We vatten al even de herfstvakantie samen:

• Gesloten campussen : Kaai (behalve blok C), Kanal, Jette, Leuven en Diest
  • Open campussen (behalve op de verlofdagen 1/11 en 2/11) :
    • RITCS
    • KCB beide campussen (Kleine Zavel is bovendien óók open op 1/11 en 2/11, telkens van 8u tot 18u)
    • Kaai-blok C
    • Bloemenhof
      • Studielandschap open vanaf 8u30 tot 17u als studiespace voor de studenten
      • Docentenlandschap open vanaf 8u30 tot 17u als werkruimte voor het personeel.

Check deze pagina voor de aanpassingen tijdens de wintervakantie.

Naast deze maatregelen, zijn er ook individuele ‘good practices’, we doopten ze de Drie V's! En maak verder van elke dag een dikke truiendag, pak gerust al uit met die kersttrui, of neem je fleece mee naar school. Fijn dat je meewerkt!

Respecteer de Drie V's

Verwarming

Zet de radiatorkraan op de middenstand (niet hoger, niet lager) en laat dit zo bij het verlaten van het lokaal.
Zorg dat de radiator vrij is, zet er niets tegenaan of voor.

Verluchting

Check met de CO2 meter hoe het gesteld is met de luchtkwaliteit in het lokaal.
Verlucht desgewenst het lokaal de ruimte door kort de ramen te openen, en sluit ze vervolgens ook weer als de CO2 waarden ok zijn.
Sluit sowieso de ramen als je een lokaal verlaat.

Vermijd verspilling

Vermijd energieverspilling. Doof de lichten als je een lokaal verlaat.
Haal apparaten die veel energie verbruiken uit het stopcontact als ze niet gebruikt worden.