Energiemaatregelen herfst en winter 2022-'23

Ook wij zullen een aantal stappen ondernemen om de energiefactuur niet te hoog te laten oplopen. We rekenen daarvoor ook op jouw medewerking.

Wat verandert er?

Overdag wordt de verwarming voortaan op  19°C max afgesteld. Hierdoor verlagen we ons gasverbruik aanzienlijk.
Bovendien sluiten we een aantal campussen tijdens de lesvrije weken. Er zijn wél altijd werk- en studieplaatsen op bepaalde campussen voor de studenten en het personeel.

Wintervakantie (26/12-6/1)

• Gesloten: Kaai, Bloemenhof, Jette, KCB (hoofdgebouw), RITCS (beide), Leuven, Kanal (van 26/12 tot 30/12)
  • Open van 2/1/23 tot 6/1/23:
    • Kanal (Slotstraat 28, 1000Bxl):
      • Gelijkvloers: Studielandschap open vanaf 08u30 tot 17u als studie space voor de studenten;
      • B301: Docentenlandschap open vanaf 08u30 tot 17u als werkruimte voor het personeel.
    • KCB Kleine Zavel van 10 tot 18u

Deze sluitingen worden daarna geëvalueerd met oog op de verdere verlofperiodes in 2023.

Wat vragen we van jou?

Naast deze maatregelen, zijn er ook individuele ‘good practices’, voor jou als student, onze Drie V's! En maak verder van elke dag een dikke truiendag, pak nu al uit met die kersttrui, of neem je fleece mee naar school.

De drie V's

Verwarming

Zet de radiatorkraan op de middenstand (niet hoger, niet lager) en laat dit zo bij het verlaten van het lokaal.
Zorg dat de radiator vrij is, zet er niets tegenaan of voor.

Verluchting

Check met de CO2 meter hoe het gesteld is met de luchtkwaliteit in het lokaal.
    Verlucht desgewenst het lokaal de ruimte door kort de ramen te openen, en sluit ze vervolgens ook weer als de CO2 waarden ok zijn.
    Sluit sowieso de ramen als je een lokaal verlaat.

Vermijd verspilling

Vermijd energieverspilling. Doof de lichten als je een lokaal verlaat.
      Haal apparaten die veel energie verbruiken uit het stopcontact als ze niet gebruikt worden.

verwarming

Heb jij nog vragen hebt die niets met studeren te maken hebben of ervaar je drempels die je studie beïnvloeden? De dienst Studentenvoorzieningen, beter gekend als STUVO, helpt je om je studentenleven zo tof en aangenaam mogelijk te laten verlopen. De medewerkers staan garant voor info, advies en begeleiding omtrent alle mogelijke aspecten van het studentenleven. Hier lees je voor welke zaken je bij Stuvo terecht kunt. Zeker doen!