prikkelparcours PJK

Prikkelend peuterparcours

De eerstejaarsstudenten van Pedagogie van het Jonge Kind hadden afgelopen donderdag hun handen vol. Een grote groep peuters kwam zich op campus Kanal uitleven in een uitdagend prikkelparcours.

Jonge kinderen zijn geboren onderzoekers die onophoudelijk experimenteren, met alles wat op hun pad komt. Het labo “van rammelaar tot raket”, een opleidingsonderdeel van het 1ste jaar Pedagogie van het jonge kind, speelt daarop in en focust op het experimenteren en onderzoeken van allerhande materialen, technieken en geluiden. Het vertaalt creativiteit en expressie naar materie en maakt dit tastbaar.

De studenten ontwierpen en realiseerden een prikkelende ruimte voor peuters die de wereld ontdekken via zintuiglijke prikkels en vertrekken vanuit totale verwondering. De peuters beleefden in het prikkelparcours een avontuur vol rijke activiteiten, interacties en uitdagingen groot en divers.