Themadag TRM

Presenteren, debatteren en binnenkort afstuderen?

Wat is de rol van toerisme en recreatie in de Europese hoofdstad van 2030? De hamvraag voor de laatstejaars van de richting Toerisme- & Recreatiemanagement. Vorige week organiseerde de opleiding een themadag waar de studenten hun ideeën konden presenteren aan medestudenten, docenten en externe experts.

De Europese culturele hoofdstad van 2030

Keynotespreker Astrid Begenyeza startte de themadag met een interessante presentatie over Brussels 2030. Een organisatie die van Molenbeek en Brussel de culturele hoofdstad van Europa wil maken. Ze vertelde over haar participatie- en co-creatieprojecten “This is Us. This is Brussels” en “Speak Up Brussels!”.

Nadien was het aan de studenten. Ze pitchten hun innovatieve ideeën voor toekomstgerichte toeristisch-recreatieve activiteiten en beantwoorden vragen van experts uit het werkveld.  Daarnaast werden zij ook uitgedaagd om tijdens een panelgesprek hun visie te verdedigen in meerdere talen (in het Frans en het Engels). Het gesprek werd gemodereerd door docenten Leen Maes en Stefan Moens. Zij brachten studenten en experts samen in een open debat.

Na heel wat te debatteren en presenteren zat de dag erop. Nu is het tijd voor de laatste fase van hun opleiding: de (inter)nationale stage van 16 weken.

Toitoitoi voor de laatstejaars!
Themadag TRM