HB05 Verpleegkunde

Opening AZ Sint Maarten in Mechelen

Spannend, benieuwd, geïnteresseerd maar vooral nieuwsgierig. Zo vertrokken enkele lectoren begin juni richting de ring in Mechelen. Zowel collega’s van de campus Mechelen als Jette kwamen samen in de gigantische inkomhal van het nieuwe, flitsende, zeer modern ogende gebouw. Een nieuwbouw met uitstraling, veel lichtinval, ruimte en een gevoel van welkom en toekomst. Kortom, de toekomstige verpleegkundigen die wij opleiden zouden wel eens in dit hoogtechnologische ziekenhuis hun vleugels kunnen uitslaan. We kregen de kans op een rondleiding, met zicht op patiëntenkamers met individuele sanitaire cellen, prachtig zicht op paviljoentjes in het midden, licht dat gunstig stemt en vooral… alle mogelijk denkbare nieuwe technologieën die de medische zorgen en verpleegkundige uitvoering een trapje hoger zullen brengen. Opgetogen dat we deel mogen uitmaken van deze preview. Onder de indruk van de ruimte en indeling. Wij tellen alvast af om hier studenten te begeleiden. Op interne afdelingen, heelkundige afdelingen, een skillslab en … misschien samen lunchen met collega’s in het nieuwe restaurant. Want hé, een aangename stagebegeleiding maakt gelukkige lectoren en een sterk en dynamisch team. De kleuren in de blok kregen een overdachte uitleg, de indeling van verpleegafdelingen leek ons logisch en praktisch, de palliatieve eenheid kon nog wat inkleding gebruiken, … we hebben een mening gevormd en banden gesmeed. Kortom… wij kijken vooruit naar de toekomst. Het St-Maarten ziekenhuis van Mechelen verwacht onze studenten met open armen vanaf november dit jaar. En dat vinden wij een zeer fijn idee! (A.Teugels)

Interesse voor HBO5 Verpleegkunde? Neem een kijkje op de website!