Annick Dhooge
Persbericht

Nieuw aangestelde directeur departement Design & Technologie zet digitale kunstenopleiding in startblokken

De Raad van Toezicht van de Erasmushogeschool Brussel (EhB) heeft groen licht gegeven voor de aanstelling van Annick Dhooge als directeur van haar departement Design & Technologie. Zij komt zo aan het hoofd van de richtingen Toegepaste Informatica, Multimedia & Communicatietechnologie en de nieuwe opleiding Digital Design & Development, die zal starten in september 2018.

De Erasmushogeschool is erg tevreden met de aanstelling van Annick Dhooge, die ontslagnemend directeur Frank Lanssens zal opvolgen.

Algemeen directeur Luc Van de Velde: “Mevrouw Dhooge heeft al een lange carrière aan EhB, als docent, kwaliteitszorgcoördinator en diensthoofd Onderzoek. Zij heeft daardoor de juiste kennis, ervaring en het nodige inzicht in het onderwijslandschap en de werking van de hogeschool. Met haar bezieling en enthousiasme én kennis van het technologische werkveld zal ze de innovaties van de sector goed kunnen opvolgen. Ideaal alvast voor de totstandkoming van de nieuwe opleiding.”

Nieuwe unieke opleiding Digital Design & Development

Eén van haar eerste uitdagingen zal immers de lancering van de nieuwe opleiding Digital Design & Development zijn. Deze  bachelor in de kunsten leidt op tot digital experience designer en is uniek in België. Digital experience design is de vrij recente term voor de ontwerpdiscipline die zich bezig houdt met het ontwerpen van de manier waarop de mens en de maatschappij met (digitale) technologie omgaan. Veelzijdige en artistiek creatieve technologen vormen de doelgroep. Het dossier van de nieuwe opleiding krijgt wellicht deze week nog groen licht vanwege de NVAO.

Annick Dhooge is blij met het gekregen vertrouwen: “Dit departement ontwikkelde zich de voorbije jaren met haar opleidingen en haar kenniscentrum ‘Mobile & Wearable” tot een hoogwaardige technologiecampus. Door nu te starten met de professionele kunstenopleiding Digital Design & Development, worden we nog meer de  innovator op het snijvlak van wetenschap, technologie en arts. We zijn dan ook in volle voorbereiding voor de officiële lancering van deze opleiding midden maart. Het worden boeiende tijden voor mij en mijn team.”