Studente verpleegkunde tijdens jobhopdag ehb

Hop hop hop

Brussel heeft grote nood aan verpleegkundigen. De stad wil dan ook studenten warm maken om niet alleen in Brussel te studeren, maar later ook in Brussel aan de slag te gaan. Onze tweedejaarssudenten Verpleegkunde werden een hele dag op sleeptouw genomen. Ze bezochten heel wat interessante Brusselse zorginstellingen.

Aftrap door de minister

Onze studenten begonnen de dag met een ontbijtje in Muntpunt. Daar kaderden Minister Sven Gatz en lid van de VGC Bianvca De Baets het belang van de dag. Nadien ging het ofwel met de metro, bus, fiets of te voet richting Brussels zorgaanbod.

Groot aanbod

Op het programma stond onder andere Villa Indigo. Een instelling die kinderen opvangt die aan een ziekte lijden die aanzienlijke verzorging vragen en waarvan de diagnose nog onder voorbehoud is. De kinderen worden er opgevangen door een gebrek aan tussenstructuur tussen thuis en het ziekenhuis.
Maar ook instellingen als; Sint-Elisabeth, Kind en Gezin Brussel, Jules Bordet, WGC De Brug, Mpigo Heemschool, psychiatrisch centrum Sint- Alexius, brandwondecentrum van Nederoverheembeek enz… Stonden op het programma.
Onze studenten gingen ook langs bij Nasci vzw. Dat is een organisatie die de hand reikt naar kinderen en moeders die het bijzonder moeilijk hebben en meestal nergens anders terecht kunnen.

Verbaasd

Onze studenten lopen al stage in een heel aantal Brusselse instellingen. Toch waren ze nog verbaasd over het grote aantal mogelijkheden. Axelle: “Ik heb al een stage in UZ Brussel achter de rug. Het is wel fijn dat we nu op een aantal andere plaatsen ook eens achter de schermen kunnen kijken. Ik woon zelf in Vilvoorde en ken Brussel eigenlijk niet zo goed. Of ik later aan de slag ga in Brussel, dat weet ik nog niet. Eerst nog een paar jaar studeren!”

Studenten verpleegkunde tijdens jobhopdag ehb

Ontdek onze opleiding verpleegkunde. Kom eens langs op een infodag of openlesdag. Of kom proeven van onze inleefstage