Gael student Sociaal Werk

Terugblikken met eerstejaarsstudent Gael

Nu het academiejaar er bijna opzit, blikken we graag terug samen met Gael, eerstejaarsstudent Sociaal Werk. Hij vertelt ons over zijn eerste ervaringen op onze hogeschool, waarom hij voor EhB heeft gekozen en wat zijn toekomstplannen zijn.

Waarom heb je besloten om op EhB te studeren?

EhB leek me een hogeschool met verschillende interessante richtingen en docenten die erg betrokken zijn.

Wat waren jouw verwachtingen voordat je begon met studeren?

Ik verwachte dat de lessen moeilijker gingen zijn dan in de middelbare school. Uiteindelijk, met de juiste studiewijze en leerplanning, viel dit heel goed mee. In het begin had ik het natuurlijk wat moeilijk, maar na een tijdje heb ik me kunnen aanpassen aan het verloop van de lessen en hoe ik deze moet verwerken. Met de juiste planning kwam alles in orde.

Waar zie je jezelf binnen 5 jaar?

Binnen 5 jaar ben ik hopelijk klaar met mijn studies en heb ik een job gevonden bij het OCMW.

Hoe ervaar je Brussel in je eerste jaar?

Goed! In Brussel is de sfeer natuurlijk verschillend dan in Aalst. In Brussel zijn er verschillende culturen en mensen, wat ik heel leuk vind. Aangezien Brussel ook de hoofdstad is, is er meer plaats voor verkenning. Verkenning van de stad zelf, maar ook van de verschillende mensen die er zijn.

Zou je anderen aanraden om te studeren aan EhB?

Zeker! Het is een heel open school waar je vlot je docenten kan aanspreken. Ze staan steeds open voor vragen en onzekerheden, dit is volgens mij verschillend met een universiteit.