etiquette

Etiquette... meer dan goede manieren!

Goede manieren, goede etiquette

Op 11 januari 2021 vond de jaarlijkse editie van de "Etiquettedag" plaats. We mochten Vincent Vermeulen - oprichter en directeur van School for Butlers - verwelkomen, die ons, de tweedejaarsstudenten Hotelmanagement, inspireren rond de thema's etiquette, gewoontes en gebruiken.

Hoe kan je je eerste indruk verbeteren? Hoe beïnvloedt je lichaamstaal het beeld dat mensen van je hebben? En hoe begroet je ook alweer een potentiële klant op een businesslunch? Op deze en nog veel meer intrigerende vragen kregen de studenten allemaal een duidelijk antwoord.

There are some things money can’t buy. Things such as manners, moral and integrity.

Dhr. Vermeulen nam ons mee in de wereld van butlers, gastvrijheid en dienstbaarheid op erg hoog niveau. Zaken zoals hospitaliteit, omgangsvormen en al dan niet cultuurgebonden beleefdheidsregels werden grondig onder de loep genomen. Heel interessant, want kennis over etiquette en hospitality gaat niet over saaie regeltjes, maar kan leiden tot het opbouwen van zelfvertrouwen & succes. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar zeker ook in je verdere loopbaan!

Geschreven door Fedoua Abari, tweedejaarsstudent Hotelmanagement