Walking Dinner 2023

Eerstejaars Hotelmanagement organiseren Walking Dinner

Proeven van de oosterse keuken. Elk academiejaar organiseren de eerstejaarsstudenten Hotelmanagement een 'Walking Dinner'. Dit event is het slotstuk van het academiejaar waarbij ze hun vergaarde kennis omzetten in praktijk.

Ieder standje op de 'Walking Dinner' nam ons mee op culinaire reis door Oost-Azië en Zuid-oost Azië. In de aanbieding: Thailand, China, Japan, Maleisië en Vietnam. De studenten krijgen binnen deze opdracht een land toegewezen en een beperkt budget waarmee ze aan de slag gaan. Tijdens walking dinner wordt het aspect food & beverage van de opleiding in de kijker gezet, twee belangrijke aspecten in de hotelsector. De studenten leren welke alcoholische of non-alcoholische dranken bij welke gerechten passen en hoe ze je het beste kunt combineren. De studenten stellen zelf de menu samen, bereiden zelf de gerechten en besteden aandacht aan de presentatie. Op de walking dinner stellen ze hun creaties voor aan een jury. Dit jaar was er een surprise jurylid bij: Yannick Bouts, alumnus en sinds kort general manager van La Réserve in Knokke-Heist. De bezoekers mochten uiteraard uitgebreid van alles proeven.