Studenten krijgen buiten les.

Eerste lading pedagogisch coaches snel aan het werk

De opleiding Pedagogie van het jonge kind krijgt een goede score van de afgestudeerden. Maar liefst 92% van de alumni zouden opnieuw voor Pjk kiezen aan de Erasmushogeschool Brussel.

Intensieve coaching

Als sterk punt wordt de persoonlijke aanpak genoemd, maar ook het veelvuldig in contact komen met de praktijk. Het sterk docententeam dat de studenten gedurende drie jaar intensief coacht wordt ook niet vergeten. De opleiding zet sterk in op de grootstedelijke context, alumni ervaren dit duidelijk als een meerwaarde.

Snel aan de slag

Pedagogie van het jonge kind bestaat nog maar een aantal jaren, dus was het spannend om te zien waar de alumni terecht zouden komen. Zou het werkveld al voldoende op de hoogte zijn van de competenties van deze pedagogische coaches? Nu blijkt dat we ons hierover geen zorgen moesten maken: meer dan 82% werkt als pedagogisch coach, leidinggevende in een opvang of als gezinsbegeleider. Helemaal dus waarvoor ze opgeleid werden!