Onthaaldag internationale studenten

De nieuwe lichting internationale studenten zijn gearriveerd

De studenten kregen een crashcourse ‘België’ van oud-docent Jo Buelens. International office maakte hen wegwijs in Brussel en gaf hen een heleboel praktische tips. ESN, de Erasmus Student Network, deelde hun tips voor leuke uitstappen in België en Brussel. En ze maakte voor de eerste keer kennis met het elektronisch leerplatform Canvas.

Na het informatieve gedeelte werden de studenten getrakteerd op een Belgisch biertje (of een niet-alcoholisch alternatief) in het RITCS café en konden ze kennismaken met hun medestudenten.

De meesten van onze internationale studenten zijn hier in het kader van hun Erasmusstudies. Zo ontvangen we studenten uit onder meer Spanje, Mata en het Verenigd koninkrijk. Enkele onder het starten hun academiejaar aan het Koninklijk Conservatorium Brussel. Ben jij ook geïnteresseerd om te studeren in het buitenland of om op buitenlandse stage te gaan? Klik hier en maak je dromen waar!

De Welcome day voor internationale studenten kwam tot stand in samenwerking met Stuvo, de studentenvoorzieningen van de Erasmushogeschool Brussel.

Foto's: Victorine Van pee (student RITCS)

Onthaaldag internationale studenten