Brussels after dark

Brussels after dark: Navigating nightlife horizons

Binnen het vak Tourism & Leisure Futures volgden de studenten Toerisme- en Recreatiemanagement een meeslepende sessie op verplaatsing: Brussels after dark: Navigating nightlife horizons. Zo verkenden ze de nachtelijke ziel van Brussel, onderzochten ze het verleden, het heden en de spannende mogelijkheden van de toekomst...

Het Brusselse nachtleven

De eerstejaarsstudenten gingen samen met Eva De Smedt, lector Toerisme- en Recreatiemanagement, op verkenning bij Reset. Reset is een tijdelijke locatie die dient als artistiek, cultureel en sociaal laboratorium. Het voormalige bankkantoor is nu een plek voor ontmoeting en dialoog en zal in 2025 verbouwd worden tot politiekantoor. Na een boeiende rondleiding in dit gebouw doken de studenten verder de toekomsten van het Brusselse nachtleven in via een Time Machine oefening en een Three Horizons-methode. Via deze toekomstonderzoeken verkenden ze nieuwe ideeën, mogelijkheden en scenario's voor het Brusselse nachtleven.

weKONEKT.week 2024

Met weKONEKT.brussels willen de VUB, ULB en EhB een verbonden en meer geëngageerde stedelijke gemeenschap ontwikkelen, zowel in als met Brussel. Daarom organiseerde ze de weKONEKT.week waar de sessie Brussels after dark: Navigating nightlife horizons een onderdeel van was.

Voor onze studenten was dit alvast de perfecte afsluiter voor de lentevakantie!