EhB kookplatform

Skip voor een keer de afhaalpizza deze week en laat je inspireren door onze recepten, kooktips en kookvideo's van onze studenten Voedings- & Dieetkunde.

Koken door en voor studenten

In onderstaande video's maken enkele studenten Voedings- & Dieetkunde lekkere recepten klaar. Snel, eenvoudig en goedkoop!

Recepten

Op zoek naar leuke recepten? Dankzij de app van Gezond leven krijg je op basis van je voorkeuren een heleboel recepten ter beschikking! Beter kan niet! Op basis van de voedingsdriehoek kan je zelf ook evenwichtige, gezonde maaltijden samenstellen. Eenvoudig, maar effectief.

Tips voor cheap & gezond eten

• Koop seizoensgebonden producten, hier kan je een handige kalender terugvinden!
  • Maak op voorhand een boodschappenlijst, zo koop je alleen wat je echt nodig hebt
  • Eet niet dagelijks vlees of vis, maar vervang dit door bijvoorbeeld peulvruchten
  • Diepvriesgroenten en - fruit zonder toevoegingen houden langer en zijn even gezond
  • Ga nooit naar de supermarkt als je honger hebt