Duurzaamheid@EhB

Duurzaamheid, het is een van de aandachtspunten van ons strategisch plan SPE4. Er is nog wel wat werk aan de winkel om onze maatschappelijke rol op een manier op te nemen die EhB-waardig is in deze uitdagende tijden. Daarom starten we met een denktank Duurzaamheid. We beginnen met het bundelen van de kennis die al aanwezig is binnen de geledingen van onze hogeschool.

Uit onze missie

Met onze wetenschappelijke en artistieke methodes durven we onszelf en de maatschappij in vraag te stellen. We spreken de talenten aan in elke persoon. Onze inclusieve aanpak maakt iedereen bewust van de eigen stem en impact. Want geëngageerde wereldburgers zijn de beste bouwstenen voor een duurzame samenleving.

Om ons engagement waar te maken en van onze studenten bouwstenen te maken voor een duurzame samenleving, moeten we zelf het voorbeeld geven. Als startpunt voor de ontwikkeling van een duurzaamheidsstrategie, nodigen we je daarom uit om actief mee te werken.

Eco-focusgroepen

We starten met vijf eco-focusgroepen om de werking binnen EhB in kaart te brengen en vervolgens te verduurzamen. We rekenen ook op jou om je stem te laten horen. Dit zijn de vijf eco-focusgroepen:

• Mobiliteit
  • Water- en energieverbruik
  • Materiaalgebruik (zoals afvalvermindering, productaankopen, lesmaterialen, catering, kantoormateriaal, producten facility, ...)
  • Biodiversiteit op en rond de campussen
  • Duurzaam digitaal

Geen tijd voor een eco-focusgroep? Dan kun je hieronder al wat ideeën achterlaten die dan onderzocht zullen worden. Want elke job en elke studie brengt andere ideeën met zich mee: aan jullie om de collega's mee te inspireren!

Laat van je horen!

Ik ben
Je vindt me meestal op
Ik wil graag meewerken! Mijn voorkeur gaat uit naar deze eco-focusgroep(en)