Departementsraad/School of Arts-raad

De departementsraad is een raad waarin personeelsleden en stuvers (studentenvertegenwoordigers) belangrijke beslissingen neemt over hun departement of school of arts. Dit omvat onder meer de inhoud van de lessen, de manier waarop examens worden afgenomen en de onderzoeksprogramma's.

Daarnaast houdt de raad zich ook bezig met de manier waarop het departement of school of art wordt georganiseerd. Dit omvat bijvoorbeeld hoe de middelen (zoals personeel en geld) worden gebruikt, hoe wetenschappelijk onderzoek wordt uitgevoerd hoe hun departement/school of art zich inzet voor de samenleving en welke taken het bestuur van hun departement of school of art heeft.

Vanuit de departementale studentenraad wordt 2 stuvers afgevaardigd om in de departemensraad (DR) of school of arts raad (SOFA) te zetelen.

Je kan enkel deel uitmaken van de departementsraad/school of arts raad als je studeert aan het betrokken departement/school of arts.

Departemensraad MM

Amber - DSR MM