Brugopleiding verpleegkunde

Brugopleiding Verpleegkunde: Til je verpleegkundige carrière naar een hoger niveau!

Ben je al een gebrevetteerde of gediplomeerde verpleegkundige, of heb je een diploma HBO5 verpleegkunde? Dan biedt ons brugtraject Verpleegkunde de perfecte kans om je bachelordiploma te behalen.

Waarom kiezen voor ons brugtraject?

• Ervaring van professionals: In ons programma krijg je les van ervaren professionals uit het werkveld. Ze delen hun expertise met jou, zodat je goed voorbereid bent op de praktijk.
  • Efficiënt en gestructureerd: Met slechts één vaste lesdag per week en een strak georganiseerd curriculum, sta je nooit voor verrassingen en verloopt alles vlotjes.
  • Begeleiding op maat: Onze docenten zijn niet alleen experts in hun vakgebied, maar beschikken ook over uitgebreide praktijkervaring. Ze staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden en je te begeleiden op jouw weg naar succes.

Is dit traject iets voor jou?

We zoeken studenten die:

• Gedreven, leergierig en geduldig zijn.
  • Geloven in de kracht van samenwerking en willen studeren in een enthousiast team dat jouw horizon verbreedt door kennisuitwisseling.
  • Plannen als tweede natuur hebben en hun prioriteiten goed kunnen stellen.

Organisatie en mogelijkheden

Het brugtraject bestaat uit 150 studiepunten en kan in tweeënhalf jaar worden afgerond.
De lessen vinden plaats op een vaste lesdag, met coachingmomenten waar je samen met de docenten de leerstof doorneemt.
Stages kunnen worden gelopen op jouw eigen werkplek, en via de EVC-procedure kun je een studieduurverkorting verkrijgen door je werkervaringen in een portfolio te documenteren.

Simulaties in ons Brussels Integrated Care Simulatiecentrum

Tijdens de opleiding combineren we theoretische lessen met praktijkgericht onderwijs en simulaties in ons Brussels Integrated Care Simulatiecentrum.
Hier krijg je de kans om in een realistische ziekenhuiskamer verschillende situaties te oefenen, van thuiszorg tot spoedeisende hulp, en samen met docenten te reflecteren in de debriefingruimte.
Alle domeinen van de verpleegkunde komen aan bod: eerstelijnsgezondheidszorg & thuiszorg, geestelijke gezondheidszorg, geneeskunde & heelkunde, geriatrie en chronische zorg, moeder en kindzorg & pediatrie.

Locatie en multidisciplinaire samenwerking

Je studeert aan de Brussels Health Campus, waar ook het UZ Brussel en de VUB gevestigd zijn.
Dankzij deze locatie leer je multidisciplinair samenwerken en organiseren we simulatielessen met studenten van andere medische disciplines.
Meer informatie en contact

Wil je meer weten? Bezoek onze infodagen in 2024 op de volgende data:

Zaterdag 4 mei, 10:00 - 13:00 uur
Zaterdag 29 juni, 10:00 - 15:00 uur
Zaterdag 7 september, 10:00 - 15:00 uur
Woensdag 11 september, 17:00 - 20:00 uur

Voor verdere vragen kun je contact opnemen met:

Coördinator Verkorte Trajecten: isolde.van.heymbeeck@ehb.be
Opleidingshoofd Bachelor Verpleegkunde: matthias.waegemans@ehb.be